Train Clicker

Właśnie została ukończona nasza pierwsza gra mobilna. Na razie jest kompatybilna tylko z systemem Android. Autorami gry są Stefan Wisełka oraz Jakub Wisełka. Grę można pobrać ze Sklepu Play pod tym linkiem.

Opis gry

Jest to gra typu clicker. Polega ona na klikaniu w ekran telefonu. Każde kliknięcie sprawia, że pociąg porusza się szybciej. W grze można kupować nowe pociągi, które różnią się wyglądem, a tego mogą rozwijać większe prędkości. Są 4 różne krainy po których można się poruszać. Podczas jazdy możesz zbierać pieniążki i wiele innych bonusów, które mają różny wpływ - negatywny lub pozytywny np. przyśpieszenie albo wyłączenie silnika. W grze jest zastosowany lokalny system zapisu oraz, jeżeli się zarejestrujemy, mamy zapis w chmurze. W grze wyświetlają się reklamy w formie bannerów oraz pełnoekranowych alertów.

Proces programowania

Gra jest zaprogramowana na silniku graficznym Unreal Engine, który pozwala kompilować na wiele platform m. in Android oraz iOS. Jest to programowanie blokowe (blueprints), co oznacza, że bloczki łączysz między sobą lub funkcyjne - piszesz funkcje w języku c++ lub używasz już gotowych. Więcej o tym silniku oraz jak się w nim programuję, będę pisać później na blogu, w formie poradnika.

Czas programowania

Projekt zaczęliśmy pod koniec kwietnia, a oficjalna wersja (1.13) pojawiła się 4 lipca. Zajęło to około 70-80 godzin pracy.

Screenshoty z gry

   

  Co o tym sądzisz? Piszcie swoje opinie, polecajcie znajomym, udostępnijcie. Chętnie odpowiem na pytania tutaj lub na priv. Gra będzie ciągle aktualizowana. Jeśli macie jakieś fajne pomysły również mi napiszcie, na pewno je uwzględnię i przemyślę.