Pod koniec roku 2016 wypuściliśmy grę Nordal - przeglądarkową grę uczącą języka Norweskiego. Gra cieszyła się stosunkowo dużą popularnością i była ciepło przyjęta przez grono młodzieży uczącej się tego języka. Niestety po kilku miesiącach prac nad grą, zaczęły pojawiać się komplikacje. Źle dobrana technologia, błędy w architekturze gry oraz ograniczona dostępność czasu twórców gry były głównymi powodami, dla których w styczniu 2017 roku zaprzestaliśmy prac nad Nordalem.

Nordal 2 - nowa nadzieja!

Jednak nie wszyscy dali za wygraną! W pierwszej połowie 2017 roku coraz więcej mówiło się o tym, żeby zmienić wizję gry i stworzyć aplikację, która będzie motywować do nauki języków obcych. Grupa Irys od dwóch lat współpracuje z nauczycielami języka norweskiego, którzy słysząc nasze plany ochoczo zadeklarowali pomoc i wsparcie przy tworzeniu takiej aplikacji. Sam pomysł był gorąco przyjęty przez wszystkich Irysów, dlatego też od sierpnia 2017 oficjalnie wznowiliśmy pracę nad aplikacją Nordal, którą wzniośle ochrzciliśmy nazwą Nordal 2 (aby upamiętnić pierwszą wersję aplikacji Nordal).

Wizja i Cel

Zamiarem Nordala od początku była nauka przez zabawę. Nie chcemy, żeby Nordal był tylko prostą aplikacją do uczenia się słówek, ale ciekawą grą, która nagradza użytkownika za każdą czynność uczącą go języka obcego. Chcemy, żeby użytkownicy mieli szczerą ochotę rozwijania swojego wirtualnego profilu w Nordalu i chcieli zdobywać punkty poprzez codzienne ćwiczenie języka obcego. Naszym celem jest motywowanie do nauki poprzez rywalizację! Staramy się, aby użytkownicy czuli się docenieni i zauważeni w świecie Nordal oraz mieli chęć do wykonywania ćwiczeń językowych.

Planowana funkcjonalność

Wyciągnęliśmy wiele wniosków z prac nad pierwszą wersją Nordala i dlatego chcemy dobrze przygotować sobie fundament do dalszej pracy nad Nordalem. Do końca roku 2017 chcemy przygotować aplikację, która będzie zawierać podstawową funkcjonalność, którą powinna zawierać każda aplikacja do nauki języka, ale jeszcze bez interfejsu (wyglądu) gry. Chcemy zaimplementować:
  • Konta użytkowników
  • Naukę słówek
  • Proste ćwiczenia językowe
  • Wielojęzyczność
  • Ranking
  • Wsparcie dla nauki offline (!)
Równolegle do aplikacji, trwają również prace nad przygotowaniem panelu dla nauczycieli, w którym będą mogli dodawać zbiory słówek dla swoich uczniów oraz widzieć i kontrolować na bieżąco ich postępy.

Dalsze plany

Mamy świadomość, że na rynku dostępnych jest wiele aplikacji do nauki języków obcych. Nie chcemy rywalizować z Duolingo, czy busuu pod względem liczby ćwiczeń językowych. Znamy mocne strony Nordala i właśnie nad nimi chcemy pracować. Jego przewagą i zaletą będzie to, że u podstaw całości leży szczególny cel - motywacja uczniów oraz próba stworzenia wirtualnej społeczności uczącej się języka obcego. Chcemy, żeby aplikacja Nordal 2 trafiła do Sklepu Play oraz App Store na początku roku 2018. Jednak bardzo ważne dla nas jest, żeby Nordal 2 był przyjemną w użyciu i funkcjonalną aplikacją. Dlatego już teraz, w początkowych fazach prac nad aplikacją chcemy udostępnić ją do otwartych testów, które mamy zamiar rozpocząć już w październiku 2017. Liczymy na ciągłą odpowiedź i komentarz od użytkowników, które pomogą nam tworzyć aplikację dla użytkowników.

Użyte technologie

Nordal 2 powstaje w oparciu o framework Ionic, jako aplikacja pisana w TypeScripcie (rozszerzeniu języka JavaScript). Oznacza to, że tworzymy stronę www przy wykorzystaniu HTML, CSS i Java Scripta, która następnie jest kompilowana na aplikację mobilną (natywną) na różne systemy operacyjne. Taki typ aplikacji nazywany jest aplikacją hybrydową, czyli aplikacją która wygląda jak normalna (natywna) aplikacja na smartphona, ale tak na prawdę powstaje w oparciu o technologie webowe.   Tak powstaje Nordal 2. Można dostrzec, że dzięki Ionicowi, aplikacja wygląda nieco inaczej na każdej platformie. Każdy będzie doceniony! Równolegle do aplikacji powstaje portal dla nauczycieli dostępny pod adresem nordal.pl (dostępny tylko dla nauczycieli) oraz API aplikacji, czyli strona www, z którą komunikuje się aplikacja Nordal 2 w celu pobrania zestawów słówek, wysłania postępów nauki itd. Zarówno portal jak i API powstają przy użyciu PHP oraz frameworka Laravel.