Tales of Games 2017

Tworzyć gry komputerowe – to dopiero jest praca! 🙂 A może chcecie pracować jako tester gier?

Tydzień temu na Politechnice Wrocławskiej zorganizowane było wydarzenie okołogameingowe pod nazwą Tales of Games, na którym można było posłuchać różnych prezentacji i dyskusji nt. gier wideo. Twórcy Polskich gier rozmawiali z słuchaczami o tym jak wygląda tworzenie gier i na różne inne tematy.

Z myślą o naszym projekcie Nordal, bardzo chciałem posłuchać, co Panowie specjaliści mają do powiedzenia w temacie, żeby być może otrzymać kilka wskazówek, które pomogą nam stworzyć lepszą grę. Nie wiem, czy wiecie, ale jako Polacy możemy pochwalić się dużymi firmami tworzącymi gry wideo. Znane są wam być może takie tytuły jak Call of Juarez, Dying Light czy Wiedźmin? Zobaczmy na kilka polskich tytułów:

Wiedzieliście, że nasz rodzimy Techland zatrudnia aż 350 osób?! Są to duże firmy zatrudniające kilkaset programistów, grafików, marketingowców czy level designerów. Rafał Polito, który jest Level Designerem w Techlandzie był jednym z gości Tales of Games. Przedstawiając się, opisał nam na czym polega jego praca:

Level Design to tak jakby granie w Simsy w pracy za kasę 😀

Rafał poprowadził z nami stworzenie gry Flappy Bird w 3D. Przy nas stworzył nowy projekt w platformie Unity Engine v5 i krok po kroku pokazał nam jak wygląda proces tworzenia takiej gry. Ja, który na co dzień mam styczność prawie tylko z programowaniem, byłem zaskoczony tym, że przez cały proces tworzenia gry, Rafał użył góra 30 linijek kodu! Bardzo mało, jak na tak wciągającą grę, w którą Rafał zagrał przy nas po zaledwie 80 minutach pracy 🙂 Wiecie jakie były emocje na sali, kiedy udało mu się zdobyć 11 punktów?! 😛

Gry stworzone na platformie Unity można potem wyeksportować do pliku *.exe i sprzedawać np. na Steamie. Ale co ciekawe, można je również wyeksportować do Google Play i będą działać pod Androidem! Okazuje się, że z dobrym pomysłem można w półtora godzinki zostać milionerem (zakładając, że nasza gra stanie się tak popularna jak Flappy Bird)! Nic, tylko uczyć się programować.

Niech żyje przygoda, niech żyje programowanie! 😀

Ciekawe jak przyjemne musi być stworzenie takiej gry w porównaniu z przyjemnością, którą czerpiemy z grania? Macie jakiś pomysł na grę, którą wspólnie z Irys moglibyśmy stworzyć? Piszcie w komentarzu 🙂

Aksel N

Aksel Nooitedagt

Wierzę, że dzięki narzędziom i technologii możemy łatwiej osiągać nasze cele 🙂 Interesuje się tworzeniem aplikacji webowych i zarządzaniem projektami (nie tylko informatycznymi).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

3 Replies to “Tales of Games 2017”

  1. Niech żyje przygoda, niech żyje programowanie

  2. Hehe, jakieś plany na własną grę, @Dawid?

  3. Bardzo ciekawy pomysł z pójściem na taki event. Nie wiedziałem, że można napisać całego Flappy Birda w 30 linijkach! Może konkurs na napisanie Flappy Birda w jak najmniejszej liczbie linijek kodu? 😉

Dodaj komentarz